wtorek, 2 lutego 2010

luty, wtorek, podwieczorek...


Po obiadku dostajemy telefon, ok 18 zjawią się u nas goście...
szafka "ostatnia deska ratunku" z czymkolwiek do herbaty-pusta...
trzeba coś zagnieść, najlepiej szybkiego, prostego i z tego co pod ręką... a miałam taką chęć na chałkę i kakao na podwieczorko-kolację (niestety, drożdżówka wymaga czasu)
więc stawiam na najprostszy na świecie kruchy placek z czymś na wierzchu...powidła odpadają, bo cały zeszły tydzień się nimi objadaliśmy, do orzechów nie mam kajmaku, owoców typu jabłka -brak, ale...są mrożonki... wyciągam paczuszkę czarnych kuleczek, słodkie wspomnienie lata, jagody... tylko z czym to połączyć..bita śmietana? nie mam śmietany...ale na półce leży sobie mój must have lodówkowy, serek mascarpone. no i mam komplet ;) uratowani! ciasteczkowe potwory będą miały swój podwieczorek :)

kruchy placek z jagodami pod pierzynką z mascarpone

ciasto (na blaszkę wielkości tarty):
  • dwie szklanki mąki
  • dwa żółtka
  • pół szklanki cukru pudru+ torebeczka waniliowego
  • 150 g MR masła roślinnego
na wierzch:
  • jagody
  • 1 serek mascarpone
  • 4 żółtka
  • pół szklanki cukru pudru
ciasto zagniatamy dość szybko i wkładamy do lodówki żeby się schłodziło
następnie wykładamy na blaszkę posmarowaną tłuszczem, nakłuwamy widelcem
pieczemy ok. 15 minut na złoto (temp. ok 180*)
wyjmujemy, wysypujemy na wierzch jagody
całość zalewamy zmiksowanym z koglem moglem serkiem mascarpone
pieczemy kolejne 20 minut, aż masa się zarumieni

Ciacho jest pysznie pyszne :) zwłaszcza na ciepło... do tego szklanka mleka, albo aromatyczna kawka. A przez cały wieczór zapewniony fioletowy uśmiech :) No i lato jakby bliżej ...

1 komentarz:

  1. Byłam na zakupach ale mascarpone nie kupiłam, zapomniałam;] To znaczy ze znów mogę popatrzeć i pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń